"The want of plenty distracted you "

[Al-Quran; Sura Al-Kautsar]



So, which road should I choose now?

[Embark on the PhD train or disembark from the study train altogether]

Friday, January 21, 2011

Lasagna tanpa keju?

Friday, January 21, 2011
Suka makan lasagna? Tapi tak suka sangat keju atau takut ++kg..?
Senang je, buatla lasagna tanpa cheese. Kos pon jimat. (Mahal tu kalau nak beli keju... :P )

Ini gara-gara tengok rancangan Rachael Ray tempoh hari. Dia bincang pasal 'healthy food and diet'. Seorang jemputan dari pakar kesihatan menjadi tetamu beliau.

Yang jadi semangat nak cuba tu sebab dia tak pakai keju! Woaaahhh! Seronok... :e
Jadi tak la risau sangat pasal jumlah lemak tepu yang akan tersekat dalam bahan ni.. :P

Tapi, bagi sesiapa yang tak suka makan sayur, mungkin akan tidak menyukainya dan mempunyai masalah untuk menelan lasagna ini.. :~  Ye ke... tak kot... sebab adik-adik saya yang bukan penggemar sayur tu sedap je telan, tak de masalah pun..

Bila dah bakar dan bercampur dengan sos dan bahan-bahan yang lain, sayur tu tidak akan terasa.. 8)
Tapi...mana sedap lasagna tak letak cheese... Tak berlemak la.... :@

Jangan risau.. ada bahan pengganti keju tu untuk membuatkan dia rasa berlemak.. Cuba teka apa? :brow
Kacang....?!  Yea betullll! :party

Resepinya anda boleh lihat di sini.. 
Saya ada la ubah sikit-sikit mengikut citarasa Melayu saya... :O
Hehehehe....

Sesuai untuk vegetarian.. (dan yang ingin diet yang sihat) :$

Yang putih2 tu mayonis.. Tak de kesan pun atas rasa dia. 
(Nak tunjuk nilai-nilai estetika la kononnya.. Tapi tak menjadi... ) :c

p/s: Untuk sos dia, boleh letak sos yang kita buat sendiri. Kalau nak cepat, Prego pun boleh kot dan saya tak letak kacang dinding kat dalam ni. Sebab puas cari tiga kedai tapi tak jumpa.. :k

5 Roads Chosen:

unie said...

hahaaa.. kacang dinding? rasa nak meletop je kepala yong bila ayah buat lawak antarabangsa cenggitu. hmm.. "WE WANT MORE!" :P

mOmO said...

You want more..?

Shouldn't you control your appetite..?
Ngeh3...

unie said...

i'm controlling my appetite lor.. makan hanya di rumah boleh? kahkahh :D

qalamunir said...

Buke adek ko hok kato kace dindeng tu?

unie said...

alamak.. ape la pulak ayah/ibu dok tulih ni? adek tu cikaliq ke? adehlaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"where are you going? where are you going?
NORTH? SOUTH? EAST? or the WEST?
where are you heading? where are you heading?
TURN TO ALLAH is the best!
coz He is there wherever you are...
so turn....turn, turn to Allah
Allahu Allahu, jallaa jallaluhu"