"The want of plenty distracted you "

[Al-Quran; Sura Al-Kautsar]



So, which road should I choose now?

[Embark on the PhD train or disembark from the study train altogether]

Saturday, January 22, 2011

Bulan kedua

Saturday, January 22, 2011
22 JANUARI 2011 bersamaan 18 SAFAR 1432 HIJRAH

Cantik sungguh nombor di atas... :d
Kalau nak ikutkan, saya lahir awal tahun, bukannya akhir...
Dan kalau ikutkan sistem bulan, saya sudah layak mendapat 'Jubli Perak' sekarang ni... ( Itupun kalau ikutkan kalender kat dalam blog saya ni la.. Tapi kalau guna hijri converter dalam islamicity, esk baru 18 Safar...)
Tapi kalau ikutkan sistem matahari... lagi 9 bulan, baru boleh terima anugerah 'Jubli Perak' (tepat 9 bulan!)


Matahari dan Bulan


Ye, saya lahir bulan dua dalam tahun Islam.
Tapi bulan sepuluh dalam tahun yang dikira mengikut sistem Gregorian.
Jadi, bagi kawan-kawan saya yang lahir bulan sembilan (22hb September) ke bawah..
Anda sepatutnya sudah layak mendapat 'Jubli Perak' dari tahun lepas lagi..
Kerana kalau mengikut kalender Hijri, anda semua lahir pada tahun 1406H.. :O
Manakala mereka yang lahir pada bulan sembilan (22hb September) DAN ke atas, lahir pada tahun 1406H! :h

p/s: Saya budak awal tahun.. bukannya akhir tahun...  :angel

2 Roads Chosen:

unie said...

birthday yong 24 safar! 2 kali birthday bulan nih. tua pun 2 kali la kot hehee

mOmO said...

Rasanya akan tua dua kali ganda kot... ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"where are you going? where are you going?
NORTH? SOUTH? EAST? or the WEST?
where are you heading? where are you heading?
TURN TO ALLAH is the best!
coz He is there wherever you are...
so turn....turn, turn to Allah
Allahu Allahu, jallaa jallaluhu"