"The want of plenty distracted you "

[Al-Quran; Sura Al-Kautsar]



So, which road should I choose now?

[Embark on the PhD train or disembark from the study train altogether]

Saturday, April 10, 2010

Besar Bila di dalam, Kecik Bila Sudah di luar..

Saturday, April 10, 2010
"Besar bila di dalam, kecik bila sudah di luar...
Cuba teka apakah saya?"


"Saya ialah masalah a.k.a ujian a.k.a mehnah a.k.a test dan macam2 lagi nickname yang orang beri ;)"

Shhhhh!!! jangan bising...

Memang kita akan rasa masalah tu besar, berat dan mustahil untuk selesai; apabila kita berada dalam masalah tu...

Tapi bila sudah selesai dan kita pun maju ke depan, cuba toleh ke belakang, kita mesti cakap "Hmm, tak la besar mana pon masalah tu..."

Ibarat duduk dalam kotak, bila kita duduk kat dalam, mesti rasa susah dan berat nak angkatkan...?

Cuba keluar dari kotak, pastu angkat, pasti ringan bangat...!  ;)

Dan satu kotak telah saya kosongkan, bermakna, satu ujian telah saya lepasi...

Dan Alhamdulillah, saya lulus dengan dengan izin-Nya... :)

Kini saya sudah mempunyai lesen..!

Yeay! (Gembira sebab tak perlu lagi menyimpan rama-rama kat dalam perut nih... ;p)
-----------------------------------------------------------
p/s: Bagi sms kat ayah, nak bagitau yang saya dah lulus..
Ayah pon balas;-

"Congrat la. Lepaih tu bole bli kereta sorong utk lesen P == Peghak... Kah... kah..kah.."






Apa-apa aje la ayah... 


Banyak dah kereta yang saya dah sorong...tak heran pon... ;p



 
P = = Peghak... Apekah..???






-Gonna take more than a fist to enlighten an ignorant man-

4 Roads Chosen:

Anisah Shamilah MS said...

congratz akk!!

racing jom!
;P

Nadzifa Azam said...

yeahh..sy sokong sms pakcik sabary..kekekeke..tahniah2!pasni leh la bwk kete dtg umah sy..huhuhu

unie said...

ni maclaren aimi ada, mau sorong kah? kereta merahku, mau sorong kah?

mOmO said...

@Anisah: Tq, racing? boleh tapi bg akak jalan 2jam awal dr nisah dulu... kekekekekeke ... ;p

@Nadzifa: Ooooo... sejak bila berkomplot ngan ayahanda I nih?! tak aci2!... ;p

hehe.. tggulah kedatangan saya bersama kereta yang disorong ke rumah awk....

@unie: I on je... tapi kalau keta u masuk parit I sengih je la na... kekekekeke....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"where are you going? where are you going?
NORTH? SOUTH? EAST? or the WEST?
where are you heading? where are you heading?
TURN TO ALLAH is the best!
coz He is there wherever you are...
so turn....turn, turn to Allah
Allahu Allahu, jallaa jallaluhu"