"The want of plenty distracted you "

[Al-Quran; Sura Al-Kautsar]



So, which road should I choose now?

[Embark on the PhD train or disembark from the study train altogether]

Friday, April 16, 2010

Ada ke macam budak...?

Friday, April 16, 2010
Ayah: Ada lagi la suara budak kat dalam tu..
Saya: Suara budak?
Ayah: Kat dalam pendrive yang kat dalam kereta tu, ada lagu budak yang menjerit..
Saya: Lagu ape?? Meh nak tengok...
Ayah: Nah... Awak buang la lagu yang budak tu, masukkan lagu Maher Zain dan Shoutul Harakah
Saya: Yang ni ke lagu budak menjerit...? (Saya klik pada lagu yang budak2 nyanyi dalam album I look I see)
Ayah: Bukan... suara budak tu tinggi... Sakit telinga ayah.. Nyaring sungguh... Tak sesuai la ngan orang yang dah berumur.. Ayah nak lagu yang semangat...
Saya: Habis tu lagu yang mana satu yang budak nyanyi..?? (setahu saya saya tak letak lagu budak2 kat dalam pendrive ayah hari tu kecuali yang ada dalam album i look i see tu la..)

------ Lepas check punya check, teringat kat satu lagu ni.... --------

Tajuk lagu dia "Who Are You?", lagu dia memang nada tinggi kat penghujung.. Tapi...bukan budak yang nyanyi...

Saya: Yang ini ke ayah? Tapi ini bukan budak yang nyanyi... Orang besar, suara dia memang halus macam tu..
Ayah: Bukan budak? Habis kenapa suara dia macam tu..
Saya: Memang macam tu.. halus... Sedap apa.. Saya suka...
Ayah: Ish.. tak pe la.. awak delete la yang tu masukkan lagu yang semangat sikit...
Saya: Lorrr... Ok...

Rupanya lagu yang dimaksudkan adalah lagu Irfan Makki.

Sikit punya sedap kawan tu nyanyi, dia kata macam suara budak-budak...

Lain telinga, lain la dengarnya...

Ye idok..? ~Huuuuuu....




"Who Are You?" - A very meaningful song to listen...



-Gonna take more than a fist to enlighten an ignorant man-

3 Roads Chosen:

unie said...

irfan makki? mmg nyaring sikit tp sedap je kat telinga i. hehee.. ayah saje bagi alasan nak suruh awak masukkan lagu maher zain dan shoutul harokah yang dia minat cam nak rak tu ekekeee..

layla_elyas said...

boleh tahan jugak taste ayah awak eh..minat maher zain...eh..awak2..emel saya mp3 irfan makki tu..suami sy meminati kemerduan suaranya..suami saya nak nyanyi cam dia..huhu

n lagu2 yg irfan makki nyanyi eh..hehe

dzathin_nithaqain@yahoo.com

mOmO said...

@layla: InsyaAllah, nnt ana hntr kat email nt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"where are you going? where are you going?
NORTH? SOUTH? EAST? or the WEST?
where are you heading? where are you heading?
TURN TO ALLAH is the best!
coz He is there wherever you are...
so turn....turn, turn to Allah
Allahu Allahu, jallaa jallaluhu"