"The want of plenty distracted you "

[Al-Quran; Sura Al-Kautsar]



So, which road should I choose now?

[Embark on the PhD train or disembark from the study train altogether]

Friday, July 9, 2010

"30sen dah tak sampai..."

Friday, July 9, 2010
"Encik, bagi saya setem 30sen..."
"Satu je?"
"Ha, satu je..."
"Nak pos apa?"
"Surat je..."
"Oh, sekarang ni nak pos surat kena letak setem 60sen.."
"Mahal nye..! Bila pulak naik harga ni..? (spontan keluar dari mulut)"

Pegawai pos tu sengih je dengar komen yg tiba-tiba terpacul dari mulut tadi...
Encik tadi memandang kawannya yg sedang duduk di belakang sambil tersengih2... Diorang ada cakap something, tapi saya tak dengar.. Almaklumlah, kita ni berurusan di sebalik kaca... =p
Tiba2 kawan encik yang sedang duduk tadi datang ke kaunter sambil membawa buku kecil...


"Cik, ni senarai harga yang baru di lancarkan, benda ni dah diwar2kan..dalam berita ada, surat khabar ada, ni mesti cik tak baca surat khabar nih..."
"Bila berkuat kuasa?"
"Mulai Julai 2010.."
"La, baru lagi? Kalau saya tau, saya pos surat ni awal2"
"Tu la, ni mesti sebab cik tak baca surat khabar la ni..."
(Ishhh, dia ni dok ulang ayat tu lagi...) cakap dalam hati
"Hmmm, mungkin saya tak perasan kot masa baca surat khabar tu.."
(sedaya upaya cover malu sebab tak tau... ;'p )
"Buku ni untuk saya ke?"
"Eh tak lah, saja nak tunjuk kat cik..."
"Habis kalau orang letak setem 30sen je, jadi apa?"
"Surat tak akan sampai la..."
"Ok la, bagi lagi satu setem 30sen..."

*******************************

p/s: saya sorang je ke yang tak tau harga kiriman surat sudah naik..?? 
iskkk..iskkk..iskkk...


-Gonna take more than a fist to enlighten an ignorant man-

1 Roads Chosen:

unie said...

tu yg ayah kena denda masa amik kad jemputan kawin ekeke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"where are you going? where are you going?
NORTH? SOUTH? EAST? or the WEST?
where are you heading? where are you heading?
TURN TO ALLAH is the best!
coz He is there wherever you are...
so turn....turn, turn to Allah
Allahu Allahu, jallaa jallaluhu"